سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات

معرفی محصول (سدیم تری پلی فسفات):

سدیم تری پلی فسفات ( STTP (Sodium TriPolyPhosphate ترکیب جامد و پلیمری است و در دسته ترکیبات معدنی قرار می گیرد و کاربرد گسترده ای در بسیاری از محصولات خانگی و صنعتی دارد اما می تواند به محیط زیست نیز آسیب برساند. در ساختار آن زنجیره های پلیمری از طریق اکسیژن ایجاد می شوند.

این ترکیب یک نمک سفید رنگ است که به دوصورت بدون آب و شش آبه موجود می باشد. مانند نمک های دیگر این ترکیب نیز در آب محلول بوده و در الکل هایی مانند اتانول نامحلول است. این ترکیب می تواند رطوبت موجود در هوا را جذب نماید و به همین علت برای نگهداری باید آن را گاززدایی نمود.

کاربرد:

در مواد شوینده و پاک کننده برای از بین بردن لکه ها

باعث طراوت و تازگی در گوشت و غذاهای دریایی و کاهش سرعت فاسد شدن آنها

برای حفظ رنگ طبیعی گوشت و ماهی و بهبود بافت آنها

به عنوان یک برنزه کننده عالی برای چرم ها

به عنوان یک عامل مقاومت در برابر روغنی شدن در تولید کاغذ

در پالایش نفت، متالوژی، صنایع معدن و تصفیه آب

خطرات:

این ترکیب در دسته مواد ایمن قرار دارد اما استفاده بیش از حد آن منجر به ایجاد علائمی مانند استفراغ، سردرد، کاهش ادرار، نفخ و درد شکم، سرگیجه و ضربان قلب نامنظم خواهد شد. این مواد به دلیل اینکه به راحتی جذب می شوند منجر به افزایش سطح فسفات بدن می شوند که این امر خطر ابتلا به بیماری ها قلبی و عروقی را افزایش می دهد و مصرف در آن در افراد مبتلا به بیماران کلیوی ممنوع می باشد.

ایمنی:

در هنگام کار حتما از روپوش، دستکش و عینک استفاده شود. بخارات این ترکیب سمی بوده و می تواند باعث مسمومیت گردد. در صورتی که از بخارات آن استنشاق نمودید سریعا به هوای آزاد بروید و نفس عمیق بکشید تا علائم مسمومیت رفع شود. همچنین در صورت تماس با پوست و چشم منجر به ایجاد حساسیت و قرمزی می شود که برای رفع آن محل تماس را به مدت پانزده دقیقه با آب شستشو دهید.

جهت مشاوره و خرید تماس حاصل فرمایید

۰۹۱۲۲۴۵۷۹۹۸

پروژه های مرتبط