کلر آکوافیت هندی

کلر آکوافیت هندی

کلر هندی آکوافیت نام تجاری ماده‌ای است که عنصر اصلی تشکیل‌دهنده آن کلسیم هیپوکلریت می‌باشد. این ماده یک ترکیب معدنی با درجه خلوص ۷۰ درصد است.

کاربرد:

این نوع کلر یک باکتری‌کش، انگل زدا و جلبک‌کش می‌باشد که به منظور ضدعفونی و پاک‌سازی آب استفاده می‌شود. به طور معمول از آن به طور گسترده در قرص‌ها و پودر سفید کلر استخر استفاده می‌گردد، زیرا پایداری آن نسبت به کلر بیشتر است. به همین دلیل در فرآیند ضدعفونی آب استخر، به منظور شوک کلر زنی و کنترل میزان PH آب استخر به کار گرفته می‌شود.

کلر هندی آکوافیت یا کلسیم هیپوکلریت با فرمول مولکولی Ca(ClO)2 در هند تولید می‌شود. این ماده از ایمنی بالایی برخوردار است، به راحتی در آب حل می‌شود و عاری از هرگونه مواد آلی می‌باشد. فرم خشک این ماده به حالت پودر سفید رنگی است که دارای خلوص 70 درصد و PH 10.8 می‌باشد. زمانی که کلر هندی با آب حل می‌شود، PH آن را در محدوده بین 7.2 تا 7.6 تغییر می‌دهد. همچنین حل کردن این ماده در آب، منجر به شفاف‌تر شدن آب می‌شود و مقدار ناچیزی از آن ممکن است ته‌نشین گردد. به همین دلیل این ماده، تصفیه آب آشامیدنی را راحت‌تر می‌کند.

خطرات:

این ماده اشتعال‌زا نیست. اما در صورت قرار گرفتن در نزدیکی مواد اشتعال‌زا ممکن است به دلیل خاصیت اکسیدکنندگی که دارد، واکنش‌های ناخواسته ایجاد کند. با این‌ حال این ماده با آمونیاک، آمین‌ها و سولفیدهای آلی، واکنش‌های انفجاری ایجاد می‌نماید.

جهت مشاوره و خرید تماس حاصل فرمایید

۰۹۱۲۲۴۵۷۹۹۸

پروژه های مرتبط