متیل استات

معرفی محصول(متیل استات):

متیل استات (Methyl acetate) یک استر کربوکسیلات با فرمول شیمیایی C3H6O2 می باشد. مایعی شفاف و بی رنگ بوده که بوی استر معمولی شبیه به چسب ها و پاک کننده های لاک ناخن دارد. نقطه اشتعال این ترکیب ۱۰- درجه سانتی گراد و درجه اشتعال پذیری آن  بسیار بالا است.

حلالیت متیل استات در آب در دمای اتاق ۲۵٪ بوده و با افزایش دما حلالیت آن در آب بسیار بیشتر خواهد شد.

کاربرد:

استفاده به عنوان حلال در پوشش ها و چسب های پلی اورتان، حلال فرآیندی برای مواد شیمیایی کشاورزی و سنتز مواد آلی

استفاده در رنگ ها ، پاک کننده ها و افزودنی های سیستم سوخت ، الکترولیت های باتری ، حلال های پلیمریزاسیون ، پاک کننده برای وسایل الکترونیکی ، جوهر پرینتر ها

این ماده یک حلال فرار است ، از همین رو در رنگ های زودگیر و تولید چسب های سلولوئید از فیلم های بازیافتی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده در لاک برای کاهش ویسکوزیته و در ساخت عطر و رنگ از دیگر کاربرد های آن است.

خطرات:

در صورت استنشاق یا بلع  موجب سردرد ، سرگیجه ، خواب آلودگی و خستگی خواهد شد.

و در صورت تماس با چشم می تواند موجب تحریک چشم شود.

در زمان اشتعال متیل استات دودهای سنگین ، تحریک کننده و سمی منتشر می شود که می تواند مسافت قابل توجهی را طی کند. این بخارات همچنین در صورت امکان بازگشت به منبع اشتعال، باعث انفجار خواهند شد.

ایمنی:

برای جلوگیری از تماس با پوست ، چشم ، بینی و گلو ، باید از تجهیزات محافظتی شخصی استفاده شود. در صورت تماس با پوست ، بلافاصله محل آلوده را بشویید و به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. در صورت تماس با چشم ، بلافاصله با مقادیر زیادی آب شسته شود و در صورت بلع فوراً به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
0 موارد محصول
حساب کاربری من